کد خبر: ۳۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
چهارمین بسته خبرهای انتخاباتی گفتارنو؛
انتقادات شخصیت های اصلاح طلب از انتخابات بدون رقیب همچنان ادامه دارد. جواد امام فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرعامل بنیاد باران با طرح این پرسش آیا کسی که خودش با خودش مسابقه می دهد اسمش را پیروزی می‌گذارید؟می گوید: اینکه یک نفر در میدان بماند و دیگری حذف شود که اسمش انتخابات نیست چرا اسم آن را انتخابات می‌گذارید؟

انتقاد جواد امام از نحوه برگزاری انتخابات/ واکنش محسن صادقی به ادعای برادرش درباره نرخ‌های میلیاردی تأیید صلاحیت/ اعلام لیست 90 نفری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب/ اظهارات عجیب حسین الله کرم درمورد اصلاح طلبان

گفتارنو در چهارمین بسته خبرهای انتخاباتی خود سعی در بازگو کردن اظهارات شخصیت های سیاسی درخصوص انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد.

انتقادات شخصیت های اصلاح طلب از انتخابات بدون رقیب همچنان ادامه دارد. جواد امام فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرعامل بنیاد باران با طرح این پرسش آیا کسی که خودش با خودش مسابقه می دهد اسمش را پیروزی می‌گذارید؟می گوید: اینکه یک نفر در میدان بماند و دیگری حذف شود که اسمش انتخابات نیست چرا اسم آن را انتخابات می‌گذارید؟

در ادامه می توانید واکنش محسن صادقی به ادعای برادرش درباره نرخ‌های میلیاردی تأیید صلاحیت،‌ادعای الله کرم مبنی بر اینکه دولت و اصلاحات با جنگ روانی دنبال ایجاد شکاف بین انقلابی‌ها و اصولگرایان‌اند و همین طور واکنش مطهری به ردصلاحتش و مباحث دیگر را بخوانید.

نام شخصیت ها  سمت  در اظهارات خود چه گفتند؟ 

حسین کمالی 
دبیرکل حزب اسلامی کار و رییس شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب
انتخابات می‌تواند به مظهر همبستگی و وحدت ملی، نزدیکی گروه‌های سیاسی و وفاق ملی تبدیل شود. منتهی عده‌ای هستند که مرتب سعی می‌کنند بین بخش‌های مختلف جامعه اختلاف ایجاد کرده و آن‌ها را رو در روی همدیگر قرار دهند، یا آن‌ها منافعی در این جهت دارند یا واقعا درک صحیحی از همبستگی ملی ندارند و به شکلی عمل می‌کنند که می‌تواند برای کشور مشکل ایجاد کند.
جواد امام فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیر عامل بنیاد باران فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیر عامل بنیاد باران

اینکه کسی خودش با خودش مسابقه بدهد اسمش را پیروزی می‌گذارید؟ وقتی کاندیدا از قبل تعیین شده هستند و صلاحیت آنها گرفته شده است و حتی پوسترهایشان را نیز از همین حالا چاپ کرده‌اند دیگر اسم آن را که رقابت نمی‌شود گذاشت. اینکه یک نفر در میدان بماند و دیگری حذف شود که اسمش انتخابات نیست چرا اسم آن را انتخابات می‌گذارید؟ این نیاز به انتخابات ندارد و اسم آن را هم به پیروزی نمی‌شود گذاشت.

انتخابات بدون حضور رقیب شکست جمهوریت نظام است.

آقای روحانی چیزی برای پنهان کردن ندارد و رسما اعلام کرده که دیگر انتخاباتی در کار نیست بلکه این کاری که انجام می‌شود انتصابات است و نیز «انتخابات» تشریفاتی بیش نیست؛ بیشتر از این چه اتفاقی باید می‌افتاده که حال می‌خواهند ببینند آقای ناطق‌نوری، روحانی و سید حسن آقا به آقای خاتمی چه گفتند؟ مگر بیشتر از اینکه رئیس‌جمهور در محیط علنی اعلام کرده چه وضعیتی حاکم شده است، وجود دارد؟

لیست اولیه ۹۰ نفره نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس 

 

در بین چهره های حاضر در لیست اصولگرایان که تلفیقی از چهره های با تجربه، جوانان، زنان است، هم اصولگرایان سنتی، هم جبهه پایداری، هم جریان تحولخواه، هم جبهه ایستادگی و هم وزیران دولت احمدی نژاد نمایندگان مختص به خود را دارند و اگر مشکلی پیش نیاید و از بین گروه های یاد شده، جریانی تمایل به وحدت شکنی پیدا نکند، به نظر آنها مشکلی برای رسیدن به لیست واحد نخواهند داشت.

چهره‌ها و افراد بالای ۵۰ سال
محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی آقامیرسلیم، عبدالحسین روح‌الامینی نجف آبادی، الیاس نادران، حسین مظفر، رضا تقی پورانوری، سیدمحمد حسینی، اقبال شاکری، عزت الله اکبری تالار پشتی، سید مهدی هاشمی، محمدحسین رجبی، مجتبی رضاخواه، جلیل بشارتی، مجتبی رحمان دوست، سید شمس‌الدین حسینی، علی احمدی، محمدحسن قدیری ابیانه، شاهین محمدصادقی، کیومرث هاشمی، علیرضا عباسی، مسعود زریباقان، بیژن نوباوه وطن، محمد عباسی، ضرغام صادقی، غلامرضا خواجه سروی، مقداد همتی، سیدیعقوب زراعت کیش و محسن جلواتی

جوانان
محسن پیرهادی، وحید یامین پور، سید نظام‌الدین موسوی، محمدنبی آقاتقی، امیر ابراهیم رسولی، مجتبی ثابتی، محمدسعید احدیان، سعید آجورلو، مجتبی توانگر، فرشاد مهدی پور، مالک شریعتی نیاسر، مهدی وکیل پور، سیداحمدرضا دستغیب، روح‌الله سلگی، علی شمسی پور، سیدامیر سیاح، مجتبی ابراهیمی، سیدمحسن دهنوی، میثم نعمتی، سیدعلی قریشی، علی جعفری، احمد نادری، ابوالفضل عموئی، صالح اسکندری، جواد نیکی ملکی، محسن مهدیان چاوگانی، محمدصادق کوشکی، اسدالله آب نیکی، سید مهدی جولائی، سید محمدهادی سبحانیان مصطفی زمانیان، مهدی اسلام پناه، سیداحسان خاندوزی و سید میعاد صالحی

روحانیون
حجج اسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سیدرضا تقوی، سید محمود نبویان، مرتضی آقاطهرانی، سیدمحمد آقامیری، حمید رسایی، یاسر تک فلاح، محمدحسین موسی‌پور بردسیری و احمد سلطانی شیخ علائی

زنان
الهام امین زاده، فاطمه رهبر، زهره الهیان، الهه راستگو، لاله افتخاری، فاطمه آلیا، زهرا ابوالحسنی، سوده نجفی، الهام اکبری، فاطمه قاسم‌پور، سمیه رفیعی، فرشته حشمتیان، فاطمه موازی، عاطفه خادمی، نفیسه حسینی یکتا، کبری خزعلی، فیروزه رادفر و نیره قوی

علی مطهری

 

نماینده مجلس در جلسه با شورای نگهبان بحث‌های کلی مطرح شد؛ مستندات‌شان برای ردصلاحیت بنده ضعیف بود، مستنداتی که قائل به عدم التزام عملی بنده به نظام بود، خیلی ضعیف بود، بنده در این جلسه پاسخ دادم و گفتم که این استندات و حرف‌هایی که می‌زنید، وارد نیست، البته فعلا منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستم.
محسن صادقی  حقوقدان و فعال سیاسی

برادرم «محمود صادقی در توئیت خود گفته است که واسطه‌ها در انتخابات امسال نرخ تایید صلاحیت‌ها را تا ۴ میلیارد تومان افزایش داده‌اند» اگر دیگران از این توئیت برداشت‌های متفاوتی داشته و تفسیر‌های گوناگونی مطرح شده موضوع دیگری است، اما اصل مطلب همان است که به آن اشاره کردم و در حساب توئیتر او موجود است.

وقتی عبارت "واسطه‌ها" به‌کار می‌رود، یعنی درباره افرادی صحبت می‌کنیم که نقش واسطه را دارند، به نظرم محمود صادقی مشخصا درباره اعضای شورای نگهبان صحبت نکرده است، چرا که واسطه‌های زیادی وجود دارند که از دوره‌های گذشته تا امروز به کاندیدا‌های رد صلاحیت شده مراجعه می‌کنند و به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند که در قبال دریافت مبالغی تأیید صلاحیت آن‌ها را ارائه کنند.

 برادر من زمانی که این صحبت‌ها را در مجلس بیان کرد نظرش این بود که باید با این موضوع و این فساد غیرقابل اغماض که مثل موریانه به جان انقلاب افتاده برخورد شود تا عده‌ای نتوانند با دلالی و واسطه‌گری تأیید صلاحیت گرفته و شأن مجلس و شورای نگهبان را تا این حد تنزل دهند، نه اینکه بخواهد به شورای محترم نگهبان اتهام زنی کند

سلیمی نمین  فعال سیاسی اصولگرا من نمی‌دانم آقای مطهری بر اساس چه کاری ردصلاحیت شده است. اما آن‌طور که خودش گفته، اگر به خاطر یک نطق ردصلاحیت شده است و اگر واقعاً به ایشان گفته شده درباره نهم دی همان حرفی را بزند که آقا می‌گوید، باید گفت: شورای نگهبان اشتباه کرده است. همچنین کسی که به مطهری گفته است درباره نهم دی همان حرفی را بزند که آقا می‌گوید، حتماً آدم بی‌سعه صدری بوده و مرتکب اشتباه بزرگی شده است. کما اینکه رهبری درباره یکی از پرونده‌های علی مطهری تذکر داده بود که برداشت تان از حرف علی مطهری اشتباه است.

حسین الله کرم 

تحلیلگر مسائل سیاسی

با وجود جنگ روانی دولت و اصلاح طلبان برای ایجاد شکاف بین نیرو‌های انقلابی و اصولگرا، در نهایت رقابت دوقطبی بین جریان انقلابی و غیرانقلابی شکل می‌گیرد. انتخابات مجلس یازدهم بین دو جریان انقلابی و جریان غیرانقلابی دوقطبی خواهد شد.

البته به نظر می‌رسد جریان غیرانقلابی دنبال اجرای جنگ روانی است، چون می‌گویند «به دلیل ردصلاحیت‌ها امکان ارائه لیست ۳۰ نفره در تهران برایشان مقدور نیست».

حال آنکه حداقل سه لیست ۳۰ نفره از نیرو‌های غیرانقلابی در تهران  تأییدصلاحیت شده اند.

از این رو به نظر می رسد جریان غیرانقلابی بدلایل ریزش آراء ناشی از چالش ها، ناکارآمدی و مشکلات معیشتی می‌خواهد با پروژه جنگ روانی، نیرو‌های انقلابی، و اصولگرایان سنتی را دچار اشتباه محاسباتی نماید تا آن‌ها با دولیست وارد انتخابات شوند.

نیرو‌های غیرانقلابی فکر می کنند با موفقیت در این عملیات روانی می‌توانند مجلس دهم را تکرار کنند.

 

عباس عبدی

 

فعال سیاسی اصلاح طلب 

من فکر می‌کنم چنین مجلسی اگر شکل بگیرد یعنی نیرو‌هایی که تصمیم دارند اکثریت مجلس را تشکیل بدهد وارد مجلس بشوند دیگر نیاز به چهار سال نیست تا بفهمند چنین مجلسی چه نتایجی را به بار خواهد آورد، بلکه در یک مدت بسیار کوتاهی نتایج عجیب تر از آنچه محموداحمدی‌نژاد به بار آورد تجربه خواهند کرد. عبدی هم‌چینن درباره پیش‌بینی خود از رفتار آرای خاکستری در انتخابات پیش روی نیز گفت: آرای خاکستری مربوط به یک نظام انتخاباتی است که دو یا سه قطب داشته باشد و عده‌ای در این میان حیران مانده باشند که باید به کدام طیف رای بدهند. این در حالی است که در برنامه اسفند ماه اساسا ما چیزی به این نام نداریم که بخواهیم بگوییم آرای خاکستری شکل خواهد گرفت. در حقیقت تنها یک عده از یک جناح معرفی می‌شوند و افرادی هم به آن‌ها رای می‌دهند. در چنین شرایطی دیگر عرصه‌ای برای ظهور و بروز آرای خاکستری وجود ندارد و اساسا کسی در موقعیت خاکستری قرار نمی‌گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)